Grybų riebalų nuostoliai


Vieni teigia, kad šie tik apsunkina virškinimą ir verčiau šio maisto atsisakyti, kiti tvirtina, kad tai puikus naudingų medžiagų šaltinis. Tad kaip yra iš tiesų?

Spausdinti baravykas Edgaro Zagrebnevo nuotr. Žaliuokių ir pavienių baravykų vis dar galima rasti, tačiau šalnų pakąstų grybų rinkti nerekomenduojama, kadangi jie gali būti pavojingi sveikatai, sako grybus tyrinėjanti mokslininkė. Verslininkai savo ruožtu teigia, kad šiųmetinį nuostolingą grybų supirkinėjimą jau pabaigė. Paskutinių grybų geriau nerinkti Mikologė, Vilniaus universiteto doc. Jonė Rukšėnienė teigė, kad šiuo metu miškuose vis dar galima rasti žaliuokių.

Į visus klausimus apie miško grybus atsako sveikos gyvensenos konsultantė Vidmantė Sabaliauskė. Miško grybai nuotr.

Vilniuje pradėtas atliekų konteinerių ženklinimas Iki gegužės 1 d. Individualių namų gyventojai prašomi supratingumo ir bendradarbiavimo. Skaityti plačiau Kaip nugyventi šimtą metų? Nors dažnai kalbama, kad viską nulemia ilgaamžiškumo genas, mokslininkai teigia, kad genetikos vaidmuo tik dalinis.

Daugybė mokslinių tyrimų įrodė, kad grybuose esama puikių, organizmui naudingų maistinių medžiagų, tad jais paįvairinti savo valgiaraštį tikrai verta. Juose gausu naudingų mineralinių medžiagų, ląstelienos, vandens, vertingų baltymų bei vitaminų.

grybų riebalų nuostoliai

Daugelyje jų fosforo ir kalio yra beveik tiek pat, kiek žuvyje. Tam tikrų rūšių grybuose, pavyzdžiui, valgomuosiuose danteniuose, yra betagliukanų, kurie stiprina imuninę sistemą ir saugo nuo vėžio. Kodėl grybai apsunkina virškinimą? Neretai suvalgius grybų sutrinka virškinimas, todėl tai viena iš dažniausių priežasčių, kodėl daugelis šio maisto atsisako.

Aktualijos

Specialistės teigimu, taip nutinka dėl netinkamo grybų paruošimo, kadangi surinktus grybus reikia itin švariai nuvalyti ir nuplauti, kad išvengtume bakterijų bei neužsikrėstume kaip numesti svorio 2 mėnesiai. Grybuose yra chitino, todėl jie savaime yra sunkiau virškinami, o pridėjus papildomų riebalų, virškinimo sistema ir kepenys apkraunamos ypač sunkiu darbu.

Taip pat šviežiai paruoštus grybus reikėtų suvalgyti kuo greičiau, o norint turėti atsargų žiemai, vertėtų žinoti, kad geriausiai naudingąsias savybes išsaugo džiovinti grybai.

grybų riebalų nuostoliai

Tiems, kurie mėgsta marinuoti, patartina grybų riebalų nuostoliai saugiausią būdą — su actu ir druska bei atsargas suvalgyti per metus, kadangi vėliau kokybė gali tapti abejotina.

Be to, atminkite, kad prieš valgydami žiemai paruoštus grybus turite atidžiai apžiūrėti stiklainio dangtelį. Būtent todėl grybautojams reikėtų rinkti tik gerai žinomas gėrybes ir jei kyla bent menkiausia abejonė, geriau į krepšį jų nesidėti.

Toksikologas įspėja: visų mėgiami grybai darant kai kurias klaidas gali tapti pavojingi

Kadangi grybai kaupia ne tik dirvoje esančias vertingąsias, bet ir nuodingąsias medžiagas bei sunkiuosius metalus, prie kelio rinktos gėrybės gali būti pavojingos. Surinktus grybus stenkitės kuo greičiau grybų riebalų nuostoliai, nes juose, ypač baravykuose ir raudonviršiuose, yra daug baltymų, o pastovėję šiltoje vietoje jie greitai sugenda. Nerekomenduojama grybų valgyti žmonėms, kurie serga lėtinėmis virškinamoji trakto, inkstų, kepenų, širdies ligomis, turintiems per mažą skrandžio sulčių rūgštingumą, grybų riebalų nuostoliai pat vaikams, senjorams ar dėl grybų riebalų nuostoliai mažai judantiems.

grybų riebalų nuostoliai priprasti prarasti riebalai